Saturday, February 2, 2013

Perjumpaan Khas TPM bersama penjawat Awam Kelantan anjuran CUEPACS KELANTAN

PENJAWAT AWAM JANGAN ASYIK TAK PUAS HATI - OMAR OSMAN

Bernama
1/2/2013
KOTA BAHARU, 31 Jan (Bernama) -- Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) Datuk Omar Osman mengingatkan penjawat awam supaya tidak hanya tahu meluahkan rasa tidak puas hati dengan dasar kerajaan sebaliknya mereka perlu menggalas tanggungjawab yang diberi dengan ikhlas.

Omar berkata penjawat awam perlu sentiasa bersiap sedia memikul tanggungjawab yang diberi dan mereka sepatutnya bersyukur dengan apa yang telah dicapai kerajaan hari ini.

"Penjawat awam jangan asyik tak puas hati sahaja. Tak ada kerajaan yang dapat puaskan hati 100 peratus hati rakyatnya.

"Kerajaan cepat ambil tindakan kalau Cuepacs buat aduan. Setakat ini sudah 20 perkara telah dapat diselesaikan dalam masa enam tahun ini," katanya ketika berucap pada Perjumpaan Khas Bersama Penjawat Awam Persekutuan dan Negeri bagi Kelantan di Dewan Utama Kampus Kesihatan Univesiti Sains Malaysia Kubang Kerian di sini Khamis.

Majlis berkenaan dirasmikan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan turut dihadiri Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed, Menteri Pelancongan Datuk Seri Dr Ng Yen Yen dan Timbalan Menteri Kewangan Datuk Dr Awang Adek Husin.

No comments:

Post a Comment